M E V Z U A T B İ L G İ L E N D İ R M E S İ R K Ü L E R İ |
|
TARİH |
30.12.2024 |
SAYI |
2024/54 |
KONU |
Bazı Kanun ve Tebliğlerde Yer Alan Maktu Had ve Tutarların Yeniden Belirlenmesi Hk. |
30/12/2024 tarihli ve 32768 (2. Mükerrer) sayılı Resmi Gazete' de yayımlanan Tebliğlerde; bazı kanun ve tebliğlerde yer alan maktu had ve tutarların yeniden belirlenmesine ilişkin açıklamalara yer verilmiştir.
Buna göre, belirlenen had ve tutarlar aşağıdaki gibidir.
A) GELİR VERGİSİ GENEL TEBLİĞİ (SERİ NO: 329) İLE;
Yeniden değerleme oranında artırılan had ve tutarlar aşağıdaki gibidir.
1-) 2025 takvim yılında uygulanmak üzere 193 sayılı Kanunun;
a) 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (10) numaralı bendinde yer alan, internet ve benzeri elektronik ortamlar üzerinden yapılan satış hasılatı 1.580.000 TL,
b) 21 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan mesken kira gelirleri için uygulanan istisna tutarı 47.000 TL,
c) 23 üncü maddesinin birinci fıkrasının (8) numaralı bendinde yer alan, işyerinde veya müştemilatında yemek verilmeyen durumlarda çalışılan günlere ait bir günlük yemek bedeline ilişkin istisna tutarı 240 TL,
ç) 23 üncü maddesinin birinci fıkrasının (10) numaralı bendinde yer alan, işverenlerce hizmet erbabının işyerine gidip gelmesi için sağlanan menfaatlere ilişkin istisna tutarı 126 TL,
d) 31 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan engellilik indirimi tutarları;
- Birinci derece engelliler için 9.900 TL,
- İkinci derece engelliler için 5.700 TL,
- Üçüncü derece engelliler için 2.400 TL,
e) 40 ıncı maddesinin birinci fıkrasının;
- (1) numaralı bendinde yer alan kiralama yoluyla edinilen binek otomobillerinin her birine ilişkin aylık kira bedeli 37.000 TL, gider olarak indirim konusu yapılabilecek özel tüketim vergisi ve katma değer vergisinin toplam tutarı 990.000 TL,
- (7) numaralı bendinde yer alan amortisman olarak indirim konusu yapılabilecek tutar; özel tüketim vergisi ve katma değer vergisi hariç 1.100.000 TL, vergilerin maliyet bedeline eklendiği veya binek otomobilin ikinci el olarak iktisap edildiği hallerde 2.100.000 TL,
f) 47 nci maddesinin birinci fıkrasının (2) numaralı bendinde yer alan yıllık kira bedeli toplamı;
- Büyükşehir belediye sınırları içinde 79.000 TL,
- Diğer yerlerde 48.000 TL,
g) 48 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan hadler;
- (1) numaralı bent için 990.000 TL ve 1.580.000 TL,
- (2) numaralı bent için 480.000 TL,
- (3) numaralı bent için 990.000 TL,
ğ) 68 inci maddesinin birinci fıkrasının;
- (4) numaralı bendinde yer alan amortisman olarak indirim konusu yapılabilecek tutar; özel tüketim vergisi ve katma değer vergisi hariç 1.100.000 TL, vergilerin maliyet bedeline eklendiği veya binek otomobilin ikinci el olarak iktisap edildiği hallerde 2.100.000 TL,
- (5) numaralı bendinde yer alan kiralama yoluyla edinilen binek otomobillerinin her birine ilişkin aylık kira bedeli 37.000 TL, gider olarak indirim konusu yapılabilecek özel tüketim vergisi ve katma değer vergisinin toplam tutarı 990.000 TL,
h) Mükerrer 80 inci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan değer artışı kazançlarına ilişkin istisna tutarı 120.000 TL,
ı) 82 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan arızi kazançlara ilişkin istisna tutarı 280.000 TL,
i) 86 ncı maddesinin birinci fıkrasının (1) numaralı bendinin (d) alt bendinde yer alan tevkifata ve istisnaya konu olmayan menkul ve gayrimenkul sermaye iratlarına ilişkin beyanname verme sınırı 18.000 TL,
olarak tespit edilmiştir.
3) 193 sayılı Kanunun mükerrer 121 inci maddesi hükmü uyarınca, anılan maddenin birinci fıkrasında yer alan tutar, 1/1/2025 tarihinden itibaren verilmesi gereken yıllık gelir ve kurumlar vergisi beyannamelerinde uygulanmak üzere 9.900.000 TL olarak tespit edilmiştir.
4) 2024 Takvim Yılında Elde Edilen Bir Kısım Menkul Sermaye İradının Beyanında Dikkate Alınacak İndirim Oranı
İndirim oranı; 213 sayılı Kanuna göre o yıl için tespit edilmiş olan yeniden değerleme oranının, aynı dönemde Devlet tahvili ve Hazine bonosu ihalelerinde oluşan bileşik ortalama faiz oranına bölünmesi suretiyle tespit edilmekte olup 213 sayılı Kanun hükümlerine göre 2024 yılı için tespit edilmiş olan yeniden değerleme oranı %43,93'tür. Bu dönemde Devlet tahvili ve Hazine bonosu ihalelerinde oluşan bileşik ortalama faiz oranı ise %35,53’tür. Buna göre, 2024 yılında elde edilen bir kısım menkul sermaye iradının beyanında uygulanacak indirim oranı (%43,93 / %35,53=) %123,64 olmaktadır.
Bu oranlar dikkate alındığında, 2024 yılı gelirlerine uygulanacak indirim oranı birden büyük çıkmaktadır.
B) VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 577) İLE;
04/01/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununda yer alan maktu hadler ile asgari ve azami miktarları belirtilmiş olan para ile ödenecek ceza miktarları her yıl bir önceki yıla ilişkin olarak bu Kanun uyarınca belirlenen yeniden değerleme oranında artırılmak suretiyle uygulanmaktadır. Bu Tebliğ ile 01/01/2025 tarihinden itibaren uygulanacak olan söz konusu had ve tutarlar belirlenmektedir.
MADDE NO |
KONUSU |
2025 Yılında Uygulanacak Tutar (TL) |
MADDE 104 |
İlanın şekli |
|
|
1- İlanın vergi dairesinde yapılması |
24.000 |
|
24.000-2.400.000 2.400.000 ve üzeri |
|
- Hazine ve Maliye Bakanlığına bağlı vergi daireleri açısından Gelir İdaresi Başkanlığının, diğerleri için ilgili idarenin resmi internet sitesinde ayrıca duyurulması |
24.000 |
|
MÜKERRER MADDE 115 |
Tahakkuktan vazgeçme |
280 |
MADDE 153/A |
Teminat tutarı Alt sınır Üst sınır |
990.000 14.000.000 |
MADDE 177 |
Bilanço hesabı esasına göre defter tutma hadleri |
|
|
1-Yıllık;
|
2.000.000 2.800.000 |
2- Yıllık gayrisafı iş hasılatı |
990.000 |
|
3- İş hasılatının beş katı ile yıllık satış tutarının toplamı |
2.000.000 |
|
MADDE 232 |
Fatura kullanma mecburiyeti |
9.900 |
MADDE 252 |
Muhtarların karne tasdikinde aldığı harç |
28 |
MÜKERRER MADDE 257 |
Teminat tutarı |
|
|
8-5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu ve 5307 sayılı Sıvılaştırılmış Petrol Gazlan (LPG) Piyasası Kanunu ve Elektrik Piyasası Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun kapsamında lisansa tabi faaliyetlerde bulunanlar ile bu madde uyarınca bandrol, pul, barkod, hologram, kupür, damga, sembol gibi özel etiket ve işaretleri kullanma zorunluluğu getirilen ürünleri imal veya ithal edenlerden; -Yeni işe başlayanlar - Faaliyeti devam edenler |
63.000.000 630.000.000 |
|
10- 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununda tanımlı bulunan motorlu araç ticareti yapanlar |
140.000.000 |
MADDE 313 |
Doğrudan gider yazılacak demirbaş ve peştemalhklar |
9.900 |
MADDE 323 |
Şüpheli alacak tutan |
20.000 |
MADDE NO |
KONUSU |
2025 Yılında Uygulanacak Tutar (TL) |
MADDE 343 |
En az ceza haddi |
|
|
- Damga vergisinde |
120 |
|
- Diğer vergilerde |
240 |
MADDE 352 |
Usulsüzlük dereceleri ve cezaları (Kanuna bağlı 1 sayılı cetvel) |
|
|
I inci derece usulsüzlükler |
|
|
1- Sermaye şirketleri |
28.000 |
|
2- Sermaye şirketi dışında kalan birinci sınıf tüccarlar ve serbest meslek erbabı |
14.000 |
|
3- İkinci sınıf tüccarlar |
7.000 |
|
4- Yukarıdakiler dışında kalıp beyanname usulüyle gelir vergisine tabi olanlar |
5.000 |
|
5- Kazancı basit usulde tespit edilenler |
3.200 |
|
6- Gelir vergisinden muaf esnaf |
2.100 |
|
II nci derece usulsüzlükler |
|
|
1- Sermaye şirketleri |
14.000 |
|
2- Sermaye şirketi dışında kalan birinci sınıf tüccarlar ve serbest meslek erbabı |
7.000 |
|
3- İkinci sınıf tüccarlar |
5.000 |
|
4- Yukarıdakiler dışında kalıp beyanname usulüyle gelir vergisine tabi olanlar |
3.200 |
|
5- Kazancı basit usulde tespit edilenler |
2.100 |
|
6- Gelir vergisinden muaf esnaf |
1.400 |
MADDE 353 |
Fatura ve benzeri evrak verilmemesi ve alınmaması ile diğer şekil ve usul hükümlerine uyulmaması |
|
|
1- Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dâhil olmak üzere fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu, serbest meslek makbuzunun verilmemesi, alınmaması, bu belgelerde gerçek meblağdan farklı meblağlara yer verilmesi, bu belgelerin elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken kâğıt olarak düzenlenmesi, bu belgelerin hiç düzenlenmemiş sayılması |
|
|
1. Tespit |
14.000 |
|
Bir takvim yılı içinde her bir belge nevine ilişkin olarak kesilecek toplam ceza |
14.000.000 |
|
Kanuna bağlı 2 sayılı cetvel |
Asgari |
|
2. Tespit |
28.000 |
|
3. Tespit |
43.000 |
|
4. Tespit |
57.000 |
|
5. Tespit |
70.000 |
|
6. ve Sonraki Tespitler |
140.000 |
MADDE NO |
KONUSU |
2025 Yılında Uygulanacak Tutar (TL) |
|
2- Elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekenler de dâhil olmak üzere perakende satış fişi, ödeme kaydedici cihaz fişi, giriş ve yolcu taşıma bileti, sevk irsaliyesi, taşıma irsaliyesi, yolcu listesi, günlük müşteri listesi ile Hazine ve Maliye Bakanlığınca düzenleme zorunluluğu getirilen belgelerin düzenlenmemesi, kullanılmaması, bulundurulmaması, aslı ile örneğinde farklı meblağlara yer verilmesi, gerçeğe aykırı olarak düzenlenmesi, elektronik belge olarak düzenlenmesi gerekirken kâğıt olarak düzenlenmesi, hiç düzenlenmemiş sayılması |
|
|
1. Tespit |
14.000 |
|
- Her bir belge nevine ilişkin olarak her bir tespit için toplam ceza |
1.400.000 |
|
- Her bir belge nevine ilişkin bir takvim yılı içinde kesilecek toplam ceza |
14.000.000 |
|
Kanuna bağlı 2 sayılı cetvel |
|
|
2. Tespit |
28.000 |
|
3. Tespit |
43.000 |
|
4. Tespit |
57.000 |
|
5. Tespit |
70.000 |
|
6. ve Sonraki Tespitler |
140.000 |
|
3- 232 nci maddenin birinci fıkrasının 1 ila 5 numaralı bentlerinde sayılanlar dışında kalan kişilerin fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu, serbest meslek makbuzu, perakende satış fişi, ödeme kaydedici cihaz fişi ve giriş ve yolcu taşıma biletlerini almaması |
7.000 |
|
- Bir takvim yılı içinde kesilecek toplam ceza |
70.000 |
|
4- Hazine ve Maliye Bakanlığınca tutulma ve günü gününe kayıt edilme mecburiyeti getirilen defterlerin; bulundurulmaması, günü gününe kayıt yapılmaması, yetkililere ibraz edilmemesi ile levha bulundurma ve asma mecburiyetine uyulmaması |
2.400 |
|
6- Belirlenen muhasebe standartlarına, tek düzen hesap planına ve mali tablolara ilişkin usul ve esaslar ile muhasebeye yönelik bilgisayar programlarının üretilmesine ilişkin kural ve standartlara uymayanlara |
90.000 |
|
7- Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerce yapılacak işlemlerde kullanılma zorunluluğu getirilen vergi numarasını kullanmaksızm işlem yapanlara |
2.800 |
|
8- Belge basımı ile ilgili bildirim görevini belirlenen sürede yerine getirmeyen ya da bildirimi eksik veya hatalı yapan matbaa işletmecilerine - Bu bent uyarınca bir takvim yılı içinde kesilecek toplam özel usulsüzlük cezası |
9.400 1.800.000 |
|
9- 4358 sayılı Kanun uyarınca vergi kimlik numarası kullanma zorunluluğu getirilen kuruluşlardan yaptıkları işlemlere ilişkin bildirimleri, belirlenen standartlarda ve zamanda yerine getirmeyenlere |
12.000 |
|
10- 127 nci maddenin (d) bendi uyarınca Hazine ve Maliye Bakanlığının özel işaretli görevlisinin ikazına rağmen durmayan aracın sahibi adına |
21.000 |
|
11-Tasdik raporu ibraz şartı getirilen mükellef adına |
|
|
Alt sınır |
330.000 |
|
Üst sınır |
3.300.000 |
MADDE NO |
KONUSU |
2025 Yılında Uygulanacak Tutar (TL) |
MADDE 355 |
Damga Vergisinde |
|
|
- Her bir kâğıt için kesilecek özel usulsüzlük cezası |
57 |
MÜKERRER MADDE 355 |
Bilgi vermekten çekinenler ile 107/A, 152/A, 153/A, mükerrer 242,256, 257, mükerrer 257 nci madde ve Gelir Vergisi Kanununun 98/A maddesi hükmüne uymayanlar için ceza |
|
|
- 86, 148, 149, 150, mükerrer 242, 256 ve 257 nci maddelerde yer alan zorunluluklar ile mükerrer 257 nci maddesi ve Gelir Vergisi Kanununun 98/A maddesi uyarınca getirilen zorunluluklara uymayanlar |
|
|
1- Birinci sınıf tüccarlar ile serbest meslek erbabı hakkında |
28.000 |
|
2- İkinci sınıf tüccarlar, defter tutan çiftçiler ile kazancı basit usulde tespit edilenler hakkında |
14.000 |
|
3- Yukarıdaki bentlerde yazılı bulunanlar dışında kalanlar hakkında |
7.000 |
|
107/A maddesi uyarınca getirilen zorunluluklara uymayanlar: |
|
|
1- Birinci sınıf tüccarlar ile serbest meslek erbabı hakkında |
9.900 |
|
2- İkinci sınıf tüccarlar, defter tutan çiftçiler ile kazancı basit usulde tespit edilenler hakkında |
4.800 |
|
3- Yukarıdaki bentlerde yazılı bulunanlar dışında kalanlar hakkında |
2.500 |
|
- Mükerrer 257 nci maddenin birinci fıkrasının (7) numaralı bendi uyarınca getirilen zorunluluklara uymayanlara her bir bildirim için (üst sınır) |
14.000.000 |
|
-Mükerrer 257 nci maddenin birinci fıkrasının (8) ve (10) numaralı bentleri uyarınca getirilen zorunluluklara uymayanlara (üst sınır) |
14.000.000 |
|
- Tahsilat ve ödemelerini banka, benzeri finans kurumlan veya posta idarelerince düzenlenen belgelerle tevsik etme zorunluluğuna uymayanlara bir takvim yılı içinde kesilecek toplam özel usulsüzlük cezası |
28.000.000 |
|
- Mal teslimi veya hizmet ifalarına ilişkin tahsilatların, banka ve benzeri finans kurumlan, ödeme kuruluşları veya Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi aracılığıyla başkalarının adı ve/veya hesabı kullanılarak yapılması durumunda, bir takvim yılı içinde kesilecek toplam özel usulsüzlük cezası |
28.000.000 |
|
- Kredi kartı, banka kartı, ön ödemeli kart, karekod, elektronik cüzdan ve benzeri ödeme araçları kullanılmak suretiyle gerçekleştirilen tahsilatların, kendi mükellefiyeti adına kayıtlı olmayan ödeme sistemleri veya cihazları aracılığıyla yapılması durumunda bir takvim yılı içinde kesilecek toplam özel usulsüzlük cezası |
28.000.000 |
|
- Maddenin onikinci fıkrası uyarınca bir takvim yılı içinde kesilecek özel usulsüzlük cezası |
28.000.000 |
MADDE 370 |
İzaha davet |
|
|
Kullanılan sahte veya muhteviyatı itibarıyla yanıltıcı belge tutarı |
700.000 |
EK MADDE 1 |
Uzlaşma limitleri |
|
|
Tarhiyat sonrası uzlaşmaya konu edilebilecek usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarında sınır |
33.000 üzeri |
MADDE NO |
KONUSU |
2025 Yılında Uygulanacak Tutar (TL) |
|
376 ncı maddedeki indirim oranının %50 artırımlı uygulanacağı usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarında sınır |
33.000 ve altı |
EK MADDE 11 |
Tarhiyat öncesi uzlaşma limiti |
|
|
Tarhiyat öncesi uzlaşmaya konu edilebilecek usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarında sınır |
33.000 üzeri |
MÜKERRER MADDE 413 |
Katılma payı tutarı |
0,35 |
C) KATMA DEĞER VERGİSİ GENEL UYGULAMA TEBLİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ (SERİ NO: 53) İLE;
26/4/2014 tarihli ve 28983 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinin (III/B-3.) bölümünün dokuzuncu paragrafında yer alan “2024 yılı için 90.800 TL” ibaresinden sonra gelmek üzere “, 2025 yılı için 130.700 TL” ibaresi eklenmiştir.
D) ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ (IV) SAYILI LİSTE UYGULAMA GENEL TEBLİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ (SERİ NO: 4) İLE;
20/8/2015 tarihli ve 29451 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Tüketim Vergisi (IV) Sayılı Liste Uygulama Genel Tebliğinin (III/B/1) bölümünün ikinci paragrafında yer alan “1/1/2024 tarihinden itibaren 253 TL” ibaresi “1/1/2025 tarihinden itibaren 364 TL” şeklinde değiştirilmiştir.
E) ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ (II) SAYILI LİSTE UYGULAMA GENEL TEBLİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ (SERİ NO: 13) İLE;
18/4/2015 tarihli ve 29330 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Tüketim Vergisi (II) Sayılı Liste Uygulama Genel Tebliğinin;
a) (II/C/1.2.1) ve (II/C/1.3) bölümlerinin birinci paragraflarında yer alan “1.591.200 TL’nin” ibareleri “2.290.200 TL’nin” şeklinde,
b) (II/C/5.1) bölümünün üçüncü paragrafında yer alan “1.591.200 TL’yi” ibaresi “2.290.200 TL’yi” şeklinde,
değiştirilmiştir.
F) ÖZEL İLETİŞİM VERGİSİ GENEL TEBLİĞİ (SERİ NO: 23) İLE;
13/7/1956 tarihli ve 6802 sayılı Gider Vergileri Kanununun 39 uncu maddesinin üçüncü fıkrasında, “Mobil telefon aboneliğinin ilk tesisinde (iş ve hizmetlerin merkezi bir sunucu tarafından uzaktan izlenmesi ve yürütülmesine yönelik makineler arası veri aktarımına mahsus olan ve bunların yürütülmesi için zorunlu olanlar dışında sesli, görsel iletişim veya genel amaçlı internet erişimi için kullanılmayan mobil telefon aboneliğinin ilk tesisi ile operatör değişiklikleri hariç) yirmimilyon lira ayrıca özel iletişim vergisi alınır. Bu tutar, her yıl bir önceki yıla ilişkin olarak 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre belirlenen yeniden değerleme oranında artırılmak suretiyle uygulanır. Hesaplanan tutarın yüzde beşini aşmayan kesirler dikkate alınmaz.” hükmü yer almaktadır.
Buna göre, söz konusu maktu vergi tutarı 1/1/2025 tarihinden itibaren 570,00 TL olarak uygulanacaktır.
G) VERASET VE İNTİKAL VERGİSİ KANUNU GENEL TEBLİĞİ (SERİ NO: 56) İLE;
2025 yılında uygulanacak maktu istisna tutarları ile 16 ncı maddede yer alan matrah dilim tutarlarının tespitine ilişkin açıklamalara yer verilmiştir.
1/1/2025 tarihinden itibaren 7338 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b), (d) ve (e) bentlerinde yer alan istisna tutarları;
- Evlatlıklar dâhil, füruğ ve eşten her birine isabet eden miras hisselerinde 2.316.628 TL (füruğ bulunmaması halinde eşe isabet eden miras hissesinde 4.636.103 TL),
- İvazsız suretle meydana gelen intikallerde 53.339 TL,
- Para ve mal üzerine düzenlenen yarışma ve çekilişler ile 14/3/2007 tarihli ve 5602 sayılı Şans Oyunları Hasılatından Alınan Vergi, Fon ve Payların Düzenlenmesi Hakkında Kanunda tanımlanan şans oyunlarında kazanılan ikramiyelerde 53.339 TL olarak dikkate alınacaktır.
H) DAMGA VERGİSİ KANUNU GENEL TEBLİĞİ (SERİ NO: 70) İLE;
488 sayılı Kanunun mükerrer 30 uncu maddesinin birinci fıkrası hükmü gereğince, Kanuna ekli (1) sayılı tabloda yer alan ve 68 Seri No’lu Damga Vergisi Kanunu Genel Tebliği ile tespit edilen maktu vergiler (maktu ve nispi vergilerin asgari ve azami miktarlarını belirleyen hadler dahil), yeniden değerleme oranında artırılmış ve 1/1/2025 tarihinden itibaren uygulanacak miktarlar Tebliğ ekindeki (1) sayılı tabloda gösterilmiştir.
488 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan her bir kağıttan alınacak damga vergisine ilişkin üst sınır yeniden değerleme oranında artırılmış ve 1/1/2025 tarihinden itibaren 24.477.478,90 Türk Lirası olmuştur.
I) HARÇLAR KANUNU GENEL TEBLİĞİ (SERİ NO: 96) İLE;
(1) 27/11/2024 tarihli ve 32735 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 574) ile 2024 yılı için yeniden değerleme oranı %43,93 (kırk üç virgül doksan üç) olarak tespit ve ilan edilmiştir.
(2) 492 sayılı Kanuna bağlı tarifelerde yer alan ve 2024 yılında uygulanan maktu harçlar (maktu ve nispî harçların asgarî ve azamî miktarlarını belirleyen hadler dahil) yeniden değerleme oranında artırılmıştır. Artırılan bu tutarlar 1/1/2025 tarihinden itibaren uygulanmak üzere Tebliğ ekindeki tarifelerde gösterilmiştir.
(3) 492 sayılı Kanuna bağlı 2, 5 ve 7 sayılı tarifelerin bazı pozisyonlarında beher rüsum tonilatosundan gibi birim değer üzerinden alınacak maktu harç tutarları yer almaktadır. Sözü edilen maktu harç tutarlarının, birim değerler toplamına tatbiki sonucu bulunacak olan ve asgari ve azami hadler arasında kalan harcın 10 Kuruşa kadarki kesirleri de tahsil edilmeyecektir.
Bilgilerinize sunulur.
Saygılarımızla…